Persoane interesate

miercuri, 18 aprilie 2012

En garde ... sau provocarea Vichy

Am citit despre Vichy si solutia complexa oferita pentru tenul cu probleme, dar am ezitat sa ma inscriu pentru ca ... parca nu-i dracu' chiar asa de negru  (scuzati expresia) - ma gandeam ca nu e chiar asa problematic tenul meu, mai ales dupa ce am citit despre probleme destul de serioase intampinate de alte persoane. 
Totusi, daca e sa evaluez dupa factorii identificati de Vichy, tenul meu are ceva probleme.
Deci, cu oglinda in fata (si nici macar nu e de aia care mareste, nu vrem sa avem cosmaruri), luam lista si evaluam!
imperfectiuni: prezent - fie ca vorbim de mici cosuri (din fericire azi nu e 'programata' nicio eruptie majora) sau cum le spun eu 'damburi' (stai putin, ca intru la teren accidentat aici, inclus probabil la ultimul punct) sau puncte negre (pe frunte, nas, barbie) 
pori dilatati - sunt si astia, mai ales pe pometi - adevarat eu nu prea ii bag in seama, sunt o adepta a tratarii cu indiferenta
luciu - este, nu prea mult, dar asa pe frunte si nas se vede putin (mastile mai matifiaza, dar e un efect temporar)
roseata - asta se intampla mai rar - in general sunt palida, ten usor masliniu (deci nu arat chiar ca o stafie), dar se intampla cateodata sa se inroseasca fata, neuniform, ca niste pete mari si inestetice
pete post-acnee - prezente si astea ma deranjeaza cel mai mult. Am avut probleme cu cosurile (razlete, nu as spune ca am luptat o viata cu acneea) mai mici sau mai mari, unele al naibii de dureroase si oricat incerc tratamentul ala cu indiferenta (+roll-on) tot mai ajung sa le decapitez, degeneraza in adevarate rani si raman urme.
- relief neuniform - formularea astea ma face sa zambesc - da, avem vai si dealuri - vaile fiind urmele lasate de cosuri (atenuate oarecum, dar totusi vizibile); dealuri care incearca sa devina munti ... si acusi ajungem la miscari tectonice si eruptii vulcanice.
Detalii personale: incerc sa mentin o rutina de ingrijire (curatare, exfoliere, hidratare), dar partea cosmetica si de machiaj mai rar. Folosesc rar fond de ten si pudra (sa zicem ca atunci cand lucrezi acasa nu e foarte important), deci nu prea acopar semnele astea si orice oprire in fata oglinzii imi aminteste ca sunt acolo. Nu am folosit niciodata tratamente anti-acneice, nu a fost niciodata atat de grav incat sa ma duc la dermatolog. Dar nici nu am avut vreodata un ten perfect, asta a dus la o usoara complexare si timiditate - nu vreau sa fiu perfecta, doar sa ma simt (mai) bine in pielea mea. 
Masuri intreprinse: folosesc gel de curatare in fiecare zi si pe cosuri le ating cu un roll-on dedicat acestei probleme - si uite asa s-au mai potolit eruptiile (apar mai rar, mai ales cand vine 'mos Craciun' - ala lunar, nu ala vesel). Urmele mai proaspete sau mai vechi de acnee le tratez cu un gel de tratare a cicatricilor si cel putin se vindeca mai repede, de disparut nu vor. Cam atat. 
De ce vreau sa particip la aceasta campanie? Am incercat Normaderm Tri-Activ Cleanser si Crema hidratanta 3 in 1 (mostre primite de la Vichy in campania din toamna) si mi-au placut - nu am reusit sa vad din 2-3 utilizari efecte miraculoase si nici nu ma asteptam, dar se potrivesc tenului - nu am avut probleme de uscare sau iritare - si cred o utilizare mai lunga ar putea sa fie benefica.
Campania se desfasoara pe 6 bloguri, iar eu am ales sa ma inscriu pe blogul Andei Zelenca, in parte pentru ca pe blogul ei am inceput sa recunosc ca am probleme cu tenul  (ceva gen "Acneicii - nu chiar - anonimi") si sa iau masuri.
Mi s-a parut o idee interesanta acordarea premiilor in piramida (6 bloguri care acorda 6 premii unor cititoare si 6 premii unor blogerite care primesc la randul lor 6 premii pentru un giveaway ulterior - o diseminare larga si sa speram eficienta). 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu