Persoane interesate

marți, 10 aprilie 2012

Clive Cussler, Aurul Spartanilor (book review)

Am scris deja despre admiratia mea pentru Clive Cussler si v-am prezentat 2 carti din serii diferite (le gasiti in "book reviews") 
Clive Cussler are in desfasurare mai multe proiecte (din cate am citit) si scrie in colaborare cu alti autori la vreo 3 serii. Mi-au placut foarte mult seriile Dirk Pitt, Numa Files si Oregon Files, iar acum am inceput seria Fargo.
Aurul spartanilor este primul volum din seria cartilor de aventuri scrisa impreuna cu Grant Blackwood centrata pe aventurile sotilor Sam si Remi Fargo, un fel de cautatori de comori moderni.
Ca mai toate cartile lui Cussler, romanul debuteaza cu o farama din trecut, un mars al lui Napoleon prin Alpii Pennini, trece prin Germania celui de-al doilea razboi mondial si ajunge in mlastinile din Maryland din zilele noastre, un mister purtat in ... sticle de vin, dar nu orice vin si nu orice sticle, caci vinul este productia proprie a lui Napoleon, iar etichetele celor 12 sticle, unele sparte, deci pierdute, altele imprastiate acum in diferite colturi ale lumii contin indicii pentru a ajunge la o comoara speciala, aurul ascuns de spartani pentru a nu fi capturat de dusmanii lor. De la mlastinile din Maryland la o mica insula din Bahamas, stepele din Ucraina, Insula Elba, Chateau d'If, Monte Carlo, Bavaria etc. Sam si Remi calatoresc de pe un continent pe altul, scapa din capcane si comploturi puse la cale de un mafiot rus ... pardon, miliardar cu aspiratii la linia genealogica persana, Bondaruk, si reusesc, indiciu dupa indiciu, sa puna cap la cap o harta veche de aproape 200 ani. 
Cam asta ar fi linia narativa si credeti-ma nu v-am dat multe amanunte. E un roman de aventuri plin de detalii istorice, geografice, etnografice, etc. cu accente de roman politist, un amestec de Indiana Jones, James Bond, condimentat cu arome speciale, specifice lui Cussler.
Ce impresie mi-a facut mie? Ca intriga si linie narativa - mi-a placut foarte mult. Cand ajunge la final si arunca o privire inapoi, cititorul poate efectiv sa urmareasca drumul comorii, al hartii ce conduce la ea intr-un fast forward inversat absolut extraordinar. Totusi, desi inteleg rostul detaliilor intr-un roman atat de complex, mi s-a parut ca ingreuneaza putin cartea, eram tentata sa sar peste anumite parti pentru ca mi se parea ca se misca prea incet. 
O adaptare cinematografica ar fi probabil foarte interesanta, deja vad cum detalii, care in carte ocupa paragrafe sau chiar pagini intregi, pot fi surprinse intr-o imagine. Sau poate tocmai iubitoarea de filme din mine impiedica cititoarea sa se mai bucure cum se cuvine de o carte fara a "filma" si "edita" in imaginatie. 
Seria cuprinde inca 2 volume: Imperiul pierdut si Regatul pe care le am pe lista pentru lecturi viitoare.

Daca sunteti iubitori ai cartilor/filmelor de aventuri, va recomand romanul (la noi a aparut la editura Litera, gasiti mai sus link-ul, sub imaginea copertei) 
Lecturi placute!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu