Persoane interesate

joi, 22 martie 2012

Aurul albastru - book review

Aurul albastru de Clive Cussler este un roman din seria Numa Files care il are ca protagonist pe Kurt Austin.

Synopsis: Investigarea mortii subite a unei turme de balene cenuşii îi conduce pe Kurt Austin şi pe partenerul său, Joe Zavala, pe coasta mexicană, unde văd moartea cu ochii atunci când laboratorul subacvatic responsabil cu decesul cetaceelor explodează. Între timp, pe dealurile pline de vegetaţie luxuriantă din Venezuela, o echipă NUMA descoperă un trib ciudat, o mitică zeiţă albă şi un grup criminal care intenţionează să fure secrete medicale de milioane de dolari. Curând, Austin şi echipa NUMA îşi dau seama că cele două misiuni sunt legate de acelaşi plan diabolic al unui şantajist care vrea să pună stăpânire pe rezerva mondială de apă. Însă fiecare pas către salvare îi adânceşte tot mai mult într-o junglă de trădări, şantaje şi moarte.

De ce m-am gandit la aceasta carte azi? Pentru ca azi e ziua internationala a apei si mi-am amintit de acest roman in care fictiunea se impleteste in mod destul de credibil cu realitatile zilelor noastre, cu prognozele pentru un viitor nu tocmai ... luminos.
Cand o femeie de stiinta reuseste sa descopere o metoda ieftina si destul de facila de filtrare a apei sarate pentru a produce apa potabila si e gata sa prezinte procedeul si sa-l dea gratuit intregii lumi intra in vizorul unei organizatii care planuieste sa creeze un monopol al intregii rezerve de apa potabila a lumii (mai intai incearca sa cumpere secretul, apoi sa-l distruga impreuna cu cea care l-a descoperit). Urmeaza comploturi, peripetii si o intriga foarte antrenanta si interesanta care pe mine m-a facut sa citesc cu mare interes acest roman si apoi sa-l recitesc. Il recomand tuturor iubitorilor romanelor de aventuri.

Lecturi placute!