Persoane interesate

duminică, 27 mai 2012

Scurt periplu prin Strasbourg

Cu ocazia aceleasi burse in Konstanz (Germania) am facut o scurta vizita de grup la Strasbourg. 
Konstanz e in Sudul Germaniei si la tren au preturi speciale pentru grupuri (ex. 5 persoane cu 25 Euro, in regiunea de sud, indiferent de distanta, doar sa fie destinatia inclusa in regiune). Biletul e valabil de la 9.00 a.m. (precizare pentru ca o data am avut plecarea mai devreme si am recurs la "play Romanian, play stupid" - "n-am stiut, n-o sa se mai intample"). Deci tot ce trebuia pentru organizarea unei iesiri era un grup multiplu de 5 sau pe aproape, si o destinatie buna. 
Asa am facut destul de multe excursii (in afara celor organizate de universitate), inclusiv in afara Germaniei - Shaffhausen, la Cascada Rinului (Elvetia), la Basel (Elvetia) unde am mers la vreo 2 muzee, vreo 2 vizite in Kreuzlingen (granita cu Elvetia e aproape de gara din Konstanz si era foarte comod - luam pur si simplu un autobuz, cu acelasi abonament de student, deci nici un cost suplimentar pentru transport; aici am vizitat micul magazin al fabricii de ciocolata - nu ne-au lasat sa vizitam fabrica cum am fi vrut noi :) un targ de Craciun colorat si parfumat cu diverse arome (si unde m-am ratacit de grup, dar am nimerit autobuzul si singura) si inca o vizita la patinoar ... ma gandesc acum ca am fi putut sa profitam mai mult de accesibilitatea acestei destinatii ... oh, well, regrete ...) si destinatia amintirilor de azi, Strasbourg (Franta).
Ultima destinatie a insemnat sa trecem granita pe jos (e un sentiment interesant).
 deci, un fel de "toate chestiile comode precum un bar+restaurant+telefon si WC, statie de autobuz, casa de schimb si gara sunt in directia asta, dar daca vrei tu, n-ai decat s-o iei la picior spre Strasbourg"
 si cum trecuram podul asta, eram in Franta
 de-a lungul podului erau mici placute cu citate in diverse limbi si am gasit poza aceasta, citatul era frumos, doar ca nu se vede tot, nici autorul ... eh, data viitoare :)
de pe traseu, nu stiu ce sunt toate, take in the view and enjoy :)



catedrala aceasta n-am vizitat-o, dar imi plac enorm pozele cu ea :D



 Notre Dame de Strasbourg - pe aici ne-am invartit si pozat un pic, am intrat si mi-a cam fost rusine ca sunt romanca pentru ca era un avertisment legat de hotii de buzunare si cum la usa se cersea in romaneste, era destul de clar :(

vitraliile nu se vad prea bine si intotdeauna impactul e mai frumos in realitate, dar sa fie acolo .. sa vedeti ca am intrat cu rusine cu tot :)
aici eram in drum spre Petite France, am trecut cateva poduri romantice, canalele raului Ill sunt foarte curate si chiar am avut un soc cand am vazut la un moment dat o punga (in poza de mai jos, undeva in dreapta, neinclusa in cadru ... suntem buni la eliminat murdariile din cadre, sa iasa bine - mama ei de campanie electorala, imi coloreaza amintirile)

Mica Franta este un cartier cu un aer aparte, usor boem, arhitectura frumoasa, a se vedea ce frumos e impodobita casa (era 21 noiembrie)
Aici nu am prea multe poze de peisaj si nu vreau sa-mi expun prietenii fara acordul lor aici, majoritatea pozelor fiind cu ei :)
aici va pun un mic filmulet facut pe strada, in Petite France in drum spre academie :)
 
Academie de le Biere unde am baut fiecare cate ceva si am ras putin, considerandu-ne absolventi ai acestei mici institutii :)


pe undeva pe drum am facut poze si la cateva vitrine :)
Cred ca asta e teatrul, dar nu sunt sigura, iar in fata uite ca au un cal troian (iarasi, poze cu calul ...)
 Am ajuns si la Consiliul Europei, poze cu steagurile si noi pe trepte si cam atat (era duminica, deci nu am putut vizita nimic)
aici am luat-o si noi pe ocolite, pana sa ajungem la intrare, peisajul frumos ... stati sa vedeti filmuletul
drum in constructie, noroi, pietre, borduri ...  apa ... (hmm, inundatie?!?) ... ciori pe fundal ...hai ca suntem in Romania ... nuuuu, uite Parlamentul European (mai era vreo luna pana intra si Romania in Europa, sunt sigura ca la ei lucrarile au fost gata sa ne primeasca pe trotuare curate ... asta daca nu lucrau cu romani :D
Si cu aceasta imbratisare va multumesc de rabdarea de a parcurge cu mine atatia kilometri peste ani si va urez calatorii placute.

Pentru cei care doresc mai multe imagini si mai actuale, va recomand postarea Tomatei cu Scufita (o gasiti aici si include un link catre 150 de imagini, enjoy!)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu