Persoane interesate

joi, 16 august 2012

Despre frumusetea lumii ...

Am editat la un momente descriere blogului ca prea se intelegea ca ar fi un blog cu trandafiri (albastri sau de alte culori), despre tristete, sentimente sau, si mai inselator, ca ar fi un beauty blog (pe care eu il percep ca o categorie de medii de promovare a produselor de ingrijire si machiaj, cu poze frumoase si reprezentative (o definitie mai clara si frumos structurata gasiti la Katynel)
Deci ma apucai sa-mi definesc eu domeniul (am precizat pe la inceputuri intr-o postare si avand in vedere statisticile, nu a fost vazuta de prea multi) si am facut aceasta editare acolo-n stanga la prezentare, la aproape un an dupa ce am inceput sa scriu aici - m-am gandit despre ce am scris, ce imi place mie si ce ganduri am pe viitor si ca diversitatea asta nu pot s-o incadrez intr-un domeniu limitat asa ca m-am dat eu mare cum ca scriu "despre frumusetea lumii" - exagerez putin (mai mult), nu voi putea sa cuprind chiar lumea intreaga cu minunile ei. 
Frumusetea din oameni/oamenilor include partea de ingrijire, perioada mea de review-uri facute unor produse de ingrijire (la make-up nu ma bag), dar si cateva remarci pe ici pe colo legate de natura umana, potentialul noastru de frumusete si bunatate, sentimente, trairi, experiente etc. 
Sunt o mare admiratoare a naturii - flori, plante in general, fluturi, pasari si animalute - am postat cateva poze, nu am poze actuale, asa ca nu insist prea tare pentru ca astfel de postari cer imagini. In schimb am ramas cu peisajele, pozele sunt vechi, dar sunt ale mele si sunt din diverse locuri, asa ca v-am aratat pe unde m-am plimbat (aici chiar intra 'frumusetea lumii' daca voi avea ocazia sa vizitez mai multe locuri de pe glob :)
La arta - iarasi, nicio calificare, doar o admiratie de amator si postarile legate de acest domeniu au revarsat putin din entuziasmul meu - nu am insistat prea mult, pentru ca pozele se gasesc deja pe net, in muzeele vizitate de mine nu este permisa utilizarea aparatelor foto, deci din lipsa de noutati, autoritatea de a emite critici sau teorii si lipsa unei reactii din partea publicului, am lasat tablourile deoparte.
Si am ajuns la fascinanta lume fictiva - acolo frumusetea lumilor este abundenta, dar sunt constienta ca este, ca si in alte cazuri, in ochii privitorului, deci nu ma apuc sa impun lecturi, ba chiar ezit sa vorbesc prea mult despre o carte sau alta. 
Nu ma cred un model (cel de pe podium cel mai putin dintre toate), nici experta in vreunul din domeniile atinse, tot ce scriu sunt impresii, opinii pe care nu le impun nimanui. 
Mi-a venit in minte Blaga si corola de minuni a lumii si tainele din "flori si ochi, buze ori morminte" - frumusetea e in toate cele ce ne inconjoara si poate prindem scaparari si cadre si momente, dar n-o putem cuprinde pe toata nici intr-o descriere, caci nu incape in cuvinte, nici intr-o imagine caci se revarsa dincole de marginile unui cadru, nici intr-o melodie sau tablou sau orice forma de exprimare a minunarii noastre. Si fiecare incercare capteaza ceva, deci dupa milenii de incercari, sunt numeroase clipe de inefabil surprinse si pastrate. Nu lasati sa treaca frumusetea pe langa voi - dati un minut din tipul vostru unui unei fete frumoase care danseaza in ploaie sau zambetului unui copil in fata unei inghetate, unui trandafir inrourat, unui fluture frumos colorat, unui curcubeu trecator sau peisajului montan ce este acelasi peste veacuri si mereu altul cu fiecare clipa. 
Si am cazut din nou in mesajul cartii lui Alice Walker, The Color Purple - am scris intr-o postare anterioara un citat de la inceputul romanului si remarca Sakura ca ar fi trist - inceputul e socant poate, dar romanul nu este despre durere, este despre frumusete, cum sa treci peste toate cele rele, sa vezi frumusetea lumii si sa admiri creatia lui Dumnezeu.

Iar m-am ratacit printre randuri, sper ca nu v-am plictisit si astept parerile voastre.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu