Persoane interesate

joi, 2 februarie 2012

Testarea produselor cosmetice pe animale

Am vazut de cateva ori pe produsele eco/bio/naturale mentiunea "Acest produs nu este testat pe animale."
Nu stiu prea multe despre acest subiect, nu m-am documentat in legatura cu modul de tratare al animalelor, ce fel de animale sunt folosite si in ce fel descurg testarile; dar cand vad aceasta mentiune pe o crema de fata care promite sa te scape de riduri si sa dea stralucire fetei, ma bucur ca nu au testat-o pe animale, apoi incep sa-mi imaginez in ce fel ar fi decurs astfel de teste: pe cel fel de animal se poate testa o crema antirid? dar una anticearcan? Cum sunt documentate rezultatele? Mai bine ma opresc, inainte sa-mi pun in carca toti iubitorii de animale - btw, I love animals of all sorts.
Daca am ajuns la animale, am vazut un tag prin blogosfera care are printre intrebari "Caini sau pisici?" - asa e trend-ul acum.
Ei bine, urmeaza sa ma fac de ras si sa va spun ca mie imi plac pasarile, iar daca papagalii si canarii suna dragut (din pacate nu am, dar mi-ar placea), eu iubesc puiutii. As spune pasari de curte, dar nu e cazul, nu ma dau in vant dupa rate, curci sau gaste. In schimb, insist sa avem si noi o closca si sa avem puiutii nostri, nu cei cumparati. La noi nu umbla pisica sau catelul prin casa, dar mai primim in vizita cate o gaina, mai ales acum iarna cand e atat de frig - mai primesc ceva suplimentar de mancare, o pastiluta daca e cazul. Si au si nume, nu toate, doar favoritele.
Introducerea a fost necesara pentru ca urmeaza sa v-o prezint pe Romanița - our test subject.
Inainte sa-mi sara in cap asociatiile care apara drepturile animalelor, nu torturez animale. Romanita are gatul gol si mi-e mila de ea pe gerul asta, asa ca o dau din cand in cand cu crema - chiar rad cu mama si sora mea, ar fi perfecta pentru testat creme antirid, are piele incretita si inrosita pe gat. Si ca sa fiu clara, nu testez creme pe ea, e mai mult invers - o dau doar cu ce stiu deja ca e bun pentru mine: i-a placut untul de cacao si o crema de maini de la Avon, dar cu crema de maini generica care nu i-a placut mamei n-o dam, pentru ca usuca si descuameaza pielea in loc sa hidrateze. Imi place mult Apidermaliv, dar la ea nu merge pentru ca fiind consistenta, trebuie insistat prea mult si nu sta. Pentru cei care stramba din nas acum, tratamentul e destul de igienic si ... neinvaziv - ma dau eu cu crema pe maini (spalate in prealabil) si apoi o mangai pe gat si, atat cat ma lasa, pe  creasta (ii cam degera)

Sper ca v-a distrat aceasta postare, din pacate nu am poze (oricum nu e frumoasa, dar e simpatica si ne e mila de suferinta ei) - am recurs la google images din nou, asa ca sa va faceti o idee.

Asa arata cand sunt mici

Am cautat o poza care seamana cat de cat cu Romanița mea :)

Si la final, am gasit un model de sezon - uite ce ar trebui sa 'construiesc' eu in loc sa pierd vremea pe net.

P.S. Ghiceste cineva de unde vine numele Romaniței?


Later edit: Pentru toti cei/cele care cautati o postare serioasa legata de acest subiect, a scris Irina Paun pe blogul ei una care include si o lista alba&neagra a companiilor producatoare de cosmetice.
Si o sa-mi repet intrebarea pe care am postat si acolo: companiile de pe lista "alba" (felicitari, ne bucuram ca nu chinuiti animalele) - pe ce/cine testeaza produsele?


Much later edit (adica martie 2013): Romanita nu mai este; acum subiectele testarii sunt acum Globulet, Sensiblu si Zana (Fairy :) si se utilizeaza lapte de corp cu aloe :)

Si ma bucur ca UE a interzis testarea produselor cosmetice pe animale.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu