Persoane interesate

joi, 9 februarie 2012

Recomandare de lectura - Seria 'In Death" de J.D. Robb

Am postat din cand in cand in sidebar cartea pe care o citesc/ascult, iar in josul paginii veti gasi o lista a cartilor preferate, nu este exhaustiva, e ceea ce mi-a trecut prin minte in acel moment.
Dintre ele, am ales sa va prezint azi seria "In Death" de J.D. Robb (cunoscuta ca Nora Roberts, autoare de succes a multor romane apartinand genului romance sau cum ii spun eu 1+1 = 2, formula in care 1 fata se intalneste cu 1 baiat ... probleme, piedici bla, bla, bla - final fericit; sa nu se inteleaga gresit, imi plac si aceste romane, partea pe care am rezumat-o eu ca "bla, bla, bla" este destul de bine construita si interesanta, dar sunt atat de previzibile)
Revenind la seria scrisa sub pseudonimul J.D. Robb, aici se combina superb partea de romance cu romanul politist si inca in viitorul luminos al Americii: Lt. Eve Dallas e tipul politistei dedicata slujbei, adica prinderea criminalului, nu-i pasa de aparente, bani, viata sociala sau personala. Partea de romance intra din primul volum cand il intalneste pe Roarke, fost delincvent (niciodata dovedit), devenit multi-miliadar si surpriza ... ghici ce se intampla intre cei doi?!? Actiunea se petrece spre mijlocul secolului XXI, 2050-2060 (pe acolo pe undeva) - deci avem tehnologie noua, tot felul de gadgets si mijloace noi de investigare, dar oamenii tot se omoara, oamenii tot se indragostesc, iar in romanele astea totul e combinat intr-o reteta de succes. Sunt interesante, amuzante (ceea ce nu ma asteptam) si ceea ce imi place, nu este totul chiar atat de previzibil.
Seria cuprinde aproximativ 40 de romane (unele sunt nuvele, dar nu stiu exact cate) si sa nu va lasati inselati de tonul usor ironic din descrierea "retetei" - le-am terminat si am luat-o de la capat, am ajuns pentru a doua oara la volumul "Conspiratie in moarte", cu cazul (care devine o serie de cazuri) unui furt de organe - de ce ar ucide cineva un batran om al strazii si i-ar fura inima?  Plus o poveste de gelozie profesionala teminata cu o crima. Asta ca sa va dau cateva firimituri, fiecare volum are un subiect interesant si bine construit.
O nuvela care m-a amuzat la culme (am cautat, nuvela se numeste Possession in Death (Posedare in moarte) ne aduce mai aproape de casa cu o batrana tiganca de origine maghiara (hai, ca macar nu a luat-o chiar din Romania) care moare cautandu-si nepoata; spiritul ei intra in Eve care ajunge pentru 1-2 zile sa vada si sa converseze cu mortii. 
Hmm, cand urmeaza una cu vampiri?!? Nu a trebuit sa astept prea mult, 'Eternity in Death' gloseaza pe aceasta tema :)

Eu le-am citit/ascultat in engleza, dar din cate am vazut, s-au tradus cateva volume in romana, fara a pastra neaparat in titlu recurenta motivului "in moarte" si se mizeaza pe numele Nora Roberts, pseudonimul J.D. Robb fiind scris cu minuscule (nu inteleg de ce).

Inchei cu fraza pe care o aud la finalul volumelor audio:
We hope you have enjoyed our presentation of "... in Death"

Imi dau seama ca nu toata lumea gusta aceleasi carti, asa ca luati aceasta postare ca o recomandare, nu ca o impunere a gustului meu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu