Persoane interesate

marți, 17 ianuarie 2012

Ciocolata de casa

Am vazut la From Meg with Love reteta pentru ciocolata de casa, liked it (reteta ei o gasiti aici) si ea mi-a cerut reteta folosita de mine, dar cum e cam lunga de pus intr-un comentariu pe FB, here it is J

Ciocolata de casa
Ingrediente: 180g unt (eu folosesc 1 pachet de 200g), 250g lapte praf, 100g cacao, 500g zahar, 150 ml apa, esenta de vanilie/zahar vanilat (orice aroma preferi)

Se amesteca bine untul cu laptele praf si cacaua pana cand dispar cocoloasele/devine ca o pasta (la noi nu a devenit niciodata pasta, dar e important sa nu se vada cocoloase albe de lapte praf neomogenizat). Separat se face un sirop din apa si zahar + aroma pana se ingroase putin, ca un sirop pentru dulceata. Se adauga amestecul e unt+lapte praf+cacao mestecand continuu. Se poate adauga miez de nuca, alune etc. (doar sa nu fie sarate). Se amesteca pana e suficient de consistent/legat, dar nu prea tare (la noi nu a durat niciodata mai mult de 3-5 minute). Apoi ciocolata se toarna pe foi de napolitana (noi punem un strat destul de subtire si ajunge pentru un pachet de foi (cele mici) sau 4 foi daca sunt mari. Mie mi-a mai ramas ciocolata si am turnat intr-o tavita tapetata cu ciolofan si am mancat simpla.
Pentru modul de prezentare pe care l-am vazut la Meg (turnat in ceolofan, racit, taiat bucatele), se fierbe un pic mai mult – sa fie mai consistenta, se intareste si poate fi taiata, dar pentru foi nu e bine pentru ca nu se mai intinde cum trebuie (am patit si nu a iesit tocmai prezentabil, mi-a fost rusine sa prezint musafirilor, asa ca ne-am sacrificat si am terminat-o noi pe toata J
Imi pare rau ca nu pot sa pun poze, aparatul foto tot nu vrea sa se deschida si oricum am dat deja gata prajitura, deci nu mai am nici ce poza.
Am cautat o poza pe net care sa semene cu ceea ce fac eu si am gasit ceva asemanator, doar ca noi nu glazuram (foia de deasupra ramane simpla) si punem straturi foarte subtiri de ciocolata.
Sursa pozei (si reteta folosita de proprietarii drepturilor de autor pentru) - aici

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu