Persoane interesate

sâmbătă, 28 ianuarie 2012

Kandinsky - o pata de culoare pe fundalul iernii

Nu am mai postat demult in rubrica THIS IS ART, dar acum cand afara e atat de alb, parca ma cheama canavasul sa-l umplu cu ceva si mi-am amintit de picturile abstracte ale lui Wassily Kandinsky cu veselia a culorilor intr-un amestec abstract in care fiecare vede ... ce vede.
Nu pretind sa inteleg curentul abstract din pictura, nici macar nu am o admiratie deosebita pentru acest tip de pictura, dar am ramas impresionata dupa ce am vazut de aproape un astfel de tablou. Pe ecran, o poza mica nu reuseste sa aiba acelasi efect asupra privitorului; expus intr-un muzeu, in contextul altor opere, impactul este deosebit. 
Am inceput cu tablourile ale caror titluri fac trimitere la muzica:
 Compozitie VI
Compozitie VII
Fuga
Improvizatie
Urmatoarele reflecta, in titlu cel putin, teme biblice 
Improvizatie potop
Schita potop
Judecata de Apoi
Urmatorul tablou parca e o trecere de la temele biblice (mi se pare ca disting o cruce in mijloc) la 'culori'
In albastru
In gri
Alb
Rosu 
Violet
Galben-rosu-albastru
Sper ca v-a placut selectia mea si va mai astept prin 'muzeul' meu. 

*Toate imaginile sunt preluate de pe google images.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu